שאלה לגבי גישור בסכסוך בין אחים

עמוד הבית פורומים פורום גישור שאלה לגבי גישור בסכסוך בין אחים

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • תגובות
  • #46251
    שאלה לגבי גישור בסכסוך בין אחים

    הי נדב,

    אנחנו 3 אחים. להורים שלנו היה משק עד לאחרונה – אבי נפטר ואימי נמצאת עם אחד הילדים. נעשה עוד בחייו צוואה, אבל היא נעשתה בצורה לא טובה ולכן יש כרגע סכסוך.
    האח אצלו אמא נמצאת טוען שמגיע לו יותר מלי ולאחי הנוסף.
    הסכסוך פגע במשפחתנו ובחברות של הילדים. עו"ד נראה רק מסבכים את זה עוד
    איך הגישור יכול לעזור לי פה? הרי בסוף יש הסכמים וחוקים.

    תודה.

    #46252
    תשובה לרמי

    שלום רמי
    יתרונו של הליך גישור במקרים שכאלו הוא בכך שהוא מייצר הסכמות בין האחים והאימא בשאלת הצוואה. בהליך הגישור תוכלו לקחת בחשבון את כלל השיקולים כגון הצרכים של כל אחד מכם, הרצון של ההורים ועוד. הנחת המוצא בהליך גישור היא שניתן להשיג פתרון צודק שיהיה מקובל על כולכם. תפקידו של המגשר יהיה לחפש דרכים להגדלת העוגה ולא רק לחלק אותה. אני מבין מהשאלה שהיחסים בין בני המשפחה מאוד חשובים לך ולכן הליך הגישור ייתן לך ערך מוסף רב מאחר והוא יחבר את המשפחה ויאחד אותה. מניסיוני משפחתו שנקלעו למשבר ביחסים והלכו לגישור, הצליחו במרבית המקרים לייצר מערכות יחסים אף יותר חזקות משהיו לפני המשבר.
    לבעיה שלכם יכולים להיות מגוון רחב של סוגי פתרונות: למשל, זכור לי מקרה בו החליטו הילדים שאחד האחים שהוגדר כבן ממשיך, יקבל את המשק ויחלוק את ההכנסות המגיעות ממנו (במקרה הנ"ל היה גם משק חקלאי וגם מספר יחידות אירוח). במקרה אחר החליטו האחים המבוגרים והמבוססים, לאפשר לאחיהם הצעיר להתגורר במשק למשך מספר שנים נוספות ללא עלות ולאחר מכן הוא היה צריך לשלם להם דמי שכירות נדיבים.
    אמנם בהליך גישור לא ניתן להחליט החלטות אשר סותרות את החוק (מעשים פליליים למשל) אך במקרים כמו שלכם, קשה לראות מצב בו אתם עושים משהו לא חוקי. מכאן שאין ממש רלוונטיות לחוק אלא בעיקר לרצון שלך ושל אחייך ולפתרון שנראה לכולכם ההוגן ביותר.

    נדב נישרי, מגשר ומנכ"ל קבוצת יחד גישור

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך