גישור » מאמרים וחדשות » סיימת לימודי גישור? מה השלבים כדי לעסוק בגישור

סיימת לימודי גישור? מה השלבים כדי לעסוק בגישור

אחד ממסלולי הלימוד המתפתחים והפופולאריים היום בקרב לא מעט צעירים וצעירות, וכן בקרב לא מעט בעלי מקצוע מתחומים מסוימים, הוא גישור. בשנים האחרונות אנחנו יכולים למצוא לא מעט מוסדות לימוד, אוניברסיטאות, מכללות ובתי ספר, המציעים מסלול לימוד לתואר ותעודה בתחום. 

כל מי שבוחר ללמוד גישור ולעסוק בכך בעתיד, באופן מלא או חלקי, צריך להכיר את השלבים השונים הנדרשים ממנו לעבור בשביל שהוא יכול לעסוק במקצוע וכן מה הן האופציות התעסוקה שיש לו. בניגוד למה שאנשים, ייתכן ונוטים לחשוב, גישור זה לא מקצוע סטנדרטי שכל אחד יכול לעסוק בו, אך מצד שני, תהליך התעסוקה בו איננו מורכב כפי שנדמה. 

לפני שנסביר מה צריך לעשות אחרי שמסיימים לימודי גישור, חשוב להבין שמקצוע גישור פתוח לכל אחד. לא מדובר במקצוע שרק אנשים בעלי ידע משפטי יכולים לעסוק בו, למשל עורכי דין או שופטים, אלא גם יועצים סוציאליים, מנחים של קבוצות וגורמים אחרים. אפשר לשלב את העבודה במקצוע עם תחומים נוספים, וניתן ללמוד אותו במסגרת תואר שני אחרי שמסיימים תואר במקצוע מסוים ועוסקים בו באופן רשמי. 

מה צריך לעשות אחרי שמסיימים לימודי גישור?

בדומה למקצועות רבים, אחרי שמסיימים לימודי גישור עדיין צריך לעבור שלב נוסף לפני שאפשר להתחיל ולעסוק בתחום באופן רשמי. מדובר על שלב של פרקטיקום. זה שלב בו עוברים כמין התמחות בעזרת גורם מקצועי, רשמי, שעוסק בגישור ויש לו ניסיון וידע. הפרקטיקום נועד להפוך את הידע שמקבלים בלימודים לכלים מעשיים. 

יש מספר שעות שצריך לספק במסגרת הפרקטיקום, כאשר התהליך הזה מתבצע כאמור בליווי איש מקצוע, הוא מלווה אותה באופן קבוע. בהתחלה הוא יבצע את מרבית תהליך הגישור ולאט לאט הוא יעביר עוד ועוד סמכויות לגורם אותו הוא מלווה, בשביל לראות איך הוא מתמודד עם מצבים מסוימים. מדובר על תהליך לא ארוך, של שמונים שעות בערך. בסוף תהליך זה יהיה אפשר להתחיל לעסוק במקצוע באופן רשמי. 

כאן המקום לציין, לא חייבים בהכרח ללמוד גישור ולעשות פרקטיקום באותו מקום, כפי שלא חייבים לעשות פרקטיקום ולהמשיך לעבוד באותו משרד, אצל אותו מגשר. במידה ונפתחת אפשרות, אז ניתן לעבור לגורם אחר.

 

אפשרויות התעסוקה של המגשר

אפשרויות התעסוקה של מגשרים לעתיד

  • אופציה אחת היא לעבוד כשכיר במשרד מגשרים, משרד עורכי דין, חברה שמתעסקת בפתרונות גישור, ארגונים שעוסקים בסכסוכים ופתרון בעיות (במשפחה, בחברה) ובכל מקום אחר שמעסיק מגשרים על בסיס קבוע. אחד המקומות שנעזרים במגשרים על בסיס קבוע, הם בתי משפט, אשר פונים למי שנמצאת ברשימת המגשרים הישראלים. סביר להניח שיהיה קל יותר לבית משפט לפנות למגשרים שמועסקים על ידי גורמים מוכרים. 
  • אופציה שנייה היא להוציא תעודת עוסק מורשה ולספק שירותים באופן עצמאי (למידע נוסף על תהליך הוצאת התעודה). לשם כך, יש לפתוח תיק במס הכנסה, תיק בביטוח לאומי, לדאוג לפנסיה, לבצע את כל תהליך הקידום והשיווק, ואז ניתן לספק שירותים לכל מי שפונה, בין אם מדובר באנשי עסקים, מעסיקים-עובדים, בני משפחה, שכנים, או כל גורם אחר אשר זקוק לשירותי גישור. אפשר לספק שירותים על בסיס תחום מסוים ואפשר לספק אותם על בסיס מספר סוגים של תחומים (קרי, גישור משפחתי, עסקי, ואחר).  באדיבות אתר financialplan תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים בשביל להיות מגשרים עצמאיים שמספקים שירותים באופן ישיר ללקוחות שונים.
  • אופציה שלישית היא להיות מועסקים כשכירים אצל גורם מסוים, ספציפי, אשר מספק שירותי גישור לחברי הארגון, העמותה, או לעובדי החברה. כאן ייתכן מאוד שהשירות יהיה יותר מוגבל ויעסוק גם בתחומים נוספים שקשורים לתחום ולא רק לגישור עצמו. 

עוד באותו נושא

איך להתמודד עם קשיים בזוגיות בדרך הנכונה

איך להתמודד עם קשיים בזוגיות בדרך הנכונה

קשיים בזוגיות נובעים לרוב מבעיות בסיסיות שאינן ברורות מיד. חשוב להקדיש זמן כדי להבין את שורש הבעיה לפני שתנסה לטפל בה. זה דורש תקשורת פתוחה...

גישור אצל מטפלת זוגית – איך זה עובד?

גישור אצל מטפלת זוגית – איך זה עובד?

עבור רבים מאתנו, הבית והאנשים הקרובים לנו מהווים מקור תמיכה אל מול הקונפליקטים היומיומיים איתם אנו נאלצים להתמודד. לעתים, עם זאת, הבית הוא...

חוק הגישור החדש - המדריך המקיף למתגרש

חוק הגישור החדש - המדריך המקיף למתגרש

ביולי 2016 כל הנושא של עולם הגירושים עבר שינוי מקיף, זאת בעקבותו כניסתו של "החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה". משמעות החוק היתה, זוגות אשר מבקשים...

הסכם גירושין - כל מה שרציתם לדעת

הסכם גירושין - כל מה שרציתם לדעת

זהו, הגעתם לסוף דרככם יחד כבני זוג והנכם יודעים כי הגיע הזמן להפריד כוחות ולעשות זאת באופן רשמי, אך כדי שהליך הגירושין לא יהיה מייגע, קשה ומלא...

קורס גישור – המדריך המלא

קורס גישור – המדריך המלא

ניתן לפתור סכסוכים וקונפליקטים במהרה וביעילות ללא הסכבת של בתי-המשפט וכל זאת בעזרת הליך גישור מקצועי רבים הפעמים בהם כאשר אנו נתקלים במבוי...